04 May, 2009

Noen små frustrasjoner..

Frustrert? Tja, innimellom dukker jo frustrasjonene opp. TTT, for eksempel. Eller AT. TingTarTing og AfricanTime er gift. Jeg stemmer for skilsmisse. Tid er et begrep som jeg ikke tolker likt med alle zambiere, og grovt regnet venter jeg på noen/noe minst en time hver dag. Antakelig mer. Det er fascinerende at oppfattelsen av tid er så forskjellig, og her har jeg masse å lære. Et annet eksempel? Jepp. At det er greit å si jeg vet ikke i Norge er egentlig ganske ok. Her er det litt dumt å ikke vite, derfor diktes det fritt innimellom. Det er ikke alltid jeg digger det. Et siste eksempel? Ok. Mygg med malaria! Å kle på seg sokker og benklær på kveldstid mens det fremdeles er 30 grader. For å unngå mygg. Det er varmt. Men verdt det.

Mine frustrasjonene er ikke de største, og de er egentlig mer som sjarmerende bagateller. Å sammenligne mine frustrasjoner med utfordringer mennesker her nede møter, er ikke engang mulig. Så mange mennesker her nede opplever tilstander jeg ikke engang makter å forstå. Kanskje er det den største utfordringen min.

2 comments:

  1. Hei Siv-Hege! Så bra du har denne bloggen, det er så spennende å lese om livet ditt i Afrika. Gjett hvem andre som har tenkt seg dit på ferie i sommer? Jepp - æ! Vi skal til Kenya og Tanzania, ei uke safari og ei uke på stranda (Zanzibar). Hvis du har noen tips så tar jeg imot med takk - du som nå kan alt om det å leve og være i Afrika ;) Er det AfricaTime på flyplassene også? Litt nervøs for det der, for vi skal jo fly både til og fra London, og til og fra Zanzibar fra Nairobi.

    Klem, Lena

    ReplyDelete
  2. Hey!:) Så artig! Neida, AfricanTime er ikke på flyplassene. Har ikke opplevd det så langt i alle fall!;o)

    ReplyDelete