19 August, 2009

Vinter i Zambia

Fikk besøk av Kristin og Ole Marius fra Norge i juni. Da ble det et par feriedager, og noen aktiviteter som ikke er helt hverdagslige. Selv om jeg bor i Afrika og har løver og elefanter og Victoria Falls på alle kanter. Og det er jo alltid gøy!:)
Tur til Chobe med camping var en opplevelse; alt for nær kontakt med flodhester (er hysterisk redd disse skapningene..), masse elefanter (fremdeles mektig imponert over disse gigantiske skapningene), en løvinne som jaktet på vortesvin (aka Pumpa), grevlinger og hyener rundt teltet mitt om natta (til tider var det litt Blair Witch Project der inne), to flotte store hannløver hvorav den nærmeste var 1,5 meter unna (og det fikk jeg filma!!). Alt i alt, en kjempeopplevelse. Ikke minst det faktum at Kristin og Ole Marius fikk sett tre av The Big Five! Ikke ille det, når man er 14 dager i Afrika. Det tok tross alt seks måneder i Afrika før jeg fikk det privilegiet. Nå gjenstår ”bare” neshorn og leopard.

En annen sjiiiitarti (!!) aktivitet jeg gjorde var å hoppe i strikk. Ikke mer enn 4 sekunder fritt fall da, men snakker vi adrenalinkick?! Jepp. Å stå på brua ved Victoria Falls, med mektige Zambezi river brusende 111 meter under seg er ikke akkurat å forakte.

Å hoppe ned er derimot hakket mer foraktelig, og strider mot alle mine instinkter. Den følelsen av tyngdekraft, magesug, mangel på kontroll, fart, kick og idioti er overraskende herlig. Og skal oppleves igjen. Og igjen. Og helst ved verdens høyeste utenfor Cape Town i oktober. Nå når jeg skriver om det, tror jeg stikker og hopper igjen i morgen.

Sunset Cruise x 2, Vic falls, boiling pot, bungi, marked, grillings, mosi. Alt-i-alt suksess!:)

No comments:

Post a Comment